Korkusuz yasamak…

sedefscorner tarafından

Lucien Freud, Annabel Sleeping, 1988

Lucien Freud, Annabel Sleeping, 1988

“Ne cok korkuyorsun? Kendi duygu ve dusuncelerinden,  fikirlerinden bile korkuyorsun.  Bunlari bir kenara birakta hayati yasamaya bak”  –

                                                                                         – Akilli bir Dost

Bir hafta once duydugum bu sozlere takilmamak mumkun degil tabiki.  Dusunup duruyorum, o gunden beri, neden bu kadar cok korkuyorum diye…
Biraz once evrenden cevap geldi galiba… Iki arkadasim facebook’ta bu yaziyi paylasmis… Yaziyi bitirince gorudumki yazar Don Miguel Ruiz… ve sonra hatirladim. Bu benim bir zamanlar basucu kitabi yaptigim “Dort Anlasma” kitabindan bir alinti.
Butun korkularima cevap bulamasam bile bu cok iyi bir baslangic…
.
.
.
Siz kendinize güven duymayı öğrendiğinizde başkalarının size söylediği şeylere inanıp inanmamayı seçme özgürlüğüne kavuşursunuz. Kişisel algılamamayı alışkanlık haline getirdiğinizde sorumlu seçimler yapabilmek için sadece kendinize güvenmeyi de öğrenirsiniz. Asla başkalarının davranışlarından sorumlu değilsiniz. Sadece kendi davranışlarınızdan sorumlusunuz. Sizin bakış açınız sizin için kişiseldir. Sizin bakış açınız sizin gerçeğinizdir başka hiç kimsenin değil. Bu yüzden bana kızdığınızda kendinizle uğraştığınızı bilirim. Ben sadece kızmanız için size mazeret olurum. Kızarsınız çünkü korkuyorsunuz çünkü korkularınızla uğraşıyorsunuz. Korkunuz yoksa bana kızmanız da mümkün değildir. Korkunuz yoksa benden nefret etmeniz de mümkün değildir. Korkunuz yoksa kıskanç yada üzgün olmanız da mümkün değildir. Korkusuz yaşadığınızda sevgiyle yaşadığınızda bu tür duygulara yaşamınızda yer yoktur. Bu tür duyguları hissetmediğinizde kendinizi iyi hisseder etrafınızdaki her şeyi sever ve her şeyin güzel olduğu bir boyutta yaşarsınız.
Don Miguel Ruiz

Lucien Freud, Night Portrait Face Down, 2000

