Yoga … herkes icin…

sedefscorner tarafından


Eskiden yoga meditasyon yapmak icin hos, zayif ve alimli bir New York’lu (en azindan buyuk sehirde yasayan biri) olmak gerektigini dusunurdum…  Aslinda bir turlu kendime yakistiramiyordum desem daha dogru olur herhalde.  Derken bir arkadasimin tavsiyesi ve tesvikleri uzerine bir yoga kursuna yazildim… Iste hayatimin degistigi an… digebilmeyi cok isterdim ama tabiiki ogle olmadi.  Sabahin 7 sinde, karda kista, kolumun altina yoga mat’imi alip gidiyordum… ve aslinda normal insanlarin gevsemek icin yaptiklari dunyanin en huzur vermesi gereken aktivitesi benim icin ciddi bir bunalim kaynagi oluyordu.

“Acaba dogrumu yapiyorum?  Simdi dusecegim…  Dogrumu nefes alip veriyorum?  Nasil gorunuyorum kim bilir?”

Aklimin icinde donup duran cilgin monologum sadece kisa bir ozeti…

Ama gecen zaman icinde, etrafima baka baka, yapa yapa, biraz birseyler ogrendim.  Yoganin en hosuma giden yanlarindan biride nefes ve gevseme egsersizleri idi… beni taniyanlar ne kadar hiperaktif bir insan oldugumu ve benim sakinlesip, gevsememin hicte o kadar kolay olmadigini bilir… Yoga sayesinde bunu ufak capta, sadece hoca esliginde olsa bile, basardim… galiba…

Aslinda birakana kadar farkina varmadigim cok daha muthis bir faydasi daha vardi yoganin… omuzumdaki agrilari, sirt, bel agrilarini yok etti.  Mecburiyetten dolayi (agrilarim tekrardan baslamisti) yogaya bir kere daha baslamam gerektigini sonunda fark ettim.  Bir senelik bir aradan sonra, son bir aydir tekrardan yoga yapmaya basladim…evde… televizyonun karsisinda, annemin seneler once aldigi bir dvd esliginde… bu sefer hayatimin degistigini soyleyebilirim… gercekten… bir kere sadece yarim saat, istedigim gibi rahatliyabiliyorum, goren yok, bakan yok, ayrica cok kisa zaman icinde faydalarini gormeye basladim (agrilar bitti) ve her gecen gun daha rahat yapabildigimi ve biraz daha esnedigimi hissedebiliyorum…

Simdi kendi kendine evde yapmak isteyenler icin tavsiyem… youtube … bu asagidaki video baslamak icin cok iyi bence, yanliz bu hareketleri cok yavas ve hepsini en azindan derin derin 3 kere nefes alip vererek yapmak gerekiyor.  Isterseniz once seyredin, sonra kendi kendinize yapmaya baslayin…

Kolay Gelsin…

